CAN BUS ami nem csak egy hangzatos szó:
Az autók villamossági rendszerének fejlődése, és az egyre sokasodó elektronikai megoldások szükségessé tették, hogy az egyre több vezetékből álló villamossági rendszert valami új megoldásra váltsák. Nem pusztán anyagigénye van egy kimondhatatlanul hosszú kábelhálózatnak, hanem helyigénye is. Igen, jól gondolja, a helyigény legalább annyira fontos tényező az autógyártók szemében, mint az anyagokra fordított költség. Bár nem ez az egy előnye a rendszernek. Mert ugyan az egyre dráguló autókat talán el lehetne adni a vezetékek többlettköltsége okozta plusszal, de az sok esetben megvalósíthatatlan lenne, hogy Pl: egy ajtó „csak” olyan vastag legyen amilyen, a benne lévő sok-sok elektronika ellenére, ha azokat a hagyományos villamossági rendszer vezetékrendszere szolgálná ki. A Can Bus rendszer azt teszi lehetővé, hogy két kábelen, központi számítógép nélkül tudjanak kommunikálni az egyes elektronikai összetevők. Mindezt gyakorlatilag hibamentesen és gyorsan végezve. A can bus összetettségéről a Motorrevü-ben is olvashatunk.
A GT autóriasztók felhasználjuk az autó CAN-BUS rendszerén futó információkat, DE NEM avatkoznak be a rendszerbe. A GT mérnökei kiolvassák az autók jelrendszerét és a riasztókba beleprogramozzák a paramétereket. Így a GT autóriasztó pontosan beállítható arra, hogy milyen típusú és milyen autóban kell tegye a dolgát. Pontosan fogja tudni, hogy az autón éppen a gyújtást adták rá, vagy azt, hogy az ajtók közül melyiket nyitották ki, így reagálva ezekre a jelekre a riasztással. A termékek a rájuk vonatkozó minősítésekkel rendelkeznek.
Több fórumon olvasható, hogy nem szabad belenyúlni az autó CAN BUS rendszerébe, mert ezzel biztosan hibát okozunk és az autó is elveszíti a garanciáját. Erős szavak ezek, de leginkább olyanok vélekednek így, akiknek nincs CAN BUS kompatibilis eszközük, így a hagyományos analóg riasztókat próbálják hozzáilleszteni az autó villamos rendszeréhez. Olyanoktól is hallani effélét, akiknek nincs műszaki hátterük ahhoz, hogy hol csatlakozhatnak rá az adott autó CAN hálózatára.
Csúsztatás nélkül helyesen, így szól a jó megállapítás: A CAN BUS-on futó információkat lehet használni, de beleavatkozni, befolyásolni, NEM szabad.
A GT Autóriasztók NEM avatkoznak be a CAN BUS rendszerbe, amit a Nemzetközi követelményeknek megfelelő gyártás garantál, és a CAN hálózaton működés közben is elvégzett vizsgálat igazol.
A CAN BUS használata garantálja:
– a tökéletes működést
– a kompatibilitást
– a termék frissíthetőségét
Ne feledjük, hogy a kombinált védelem a leghatásosabb. A váltózár beszerelés, vagy a kormányoszlop-zár mellé történő elektronikus védelem beszereltetése egy igazán hatékony megoldást jelent.