SzimTech motortérzár

Miért nélkülözhetetlen a modern gépjárművédelemben az elektromechanikus motortérzár?

  • mert megakadályozza a motortérbe szerelt Computer manipulálását
  • mert a computer manipulálása nélkül a gyári indítókulcs hiányában az autólopás nehezen kivitelezhető.
  • mert megakadályozza a lopásgátló rendszerek motortérbe szerelt tiltási pontjainak hatástalanítását kikerülését.
  • mert megakadályozza kódlopás esetén a gyári immobilizer hatástalanítását.
  • mert megakadályozza az utólag szerelt rablásgátló rendszerek hatástalanítását
  • mert megvédi a motortérbe lévő értékeket a lopás ellen ( pl.: computer, hűtő, akkumulátor, lámpák, adagoló, stb.)
  • Amennyiben a computer a motortérben van gyárilag szerelve, önmagában is komoly védelem

SzimTech P05 típusú elektromechanikus motortér zár működése

SzimTech P 05 típusú motortérzár a nyitókar és a motorháztetőzár közé a nyitóbowden megszakításával, a tartozékként szállított tartó konzol segítségével a doblemezre vagy a zárhídra van szerelve a típus adta lehetőségek szerint. Az eszköz egy szabadonfutó szerkezet, ami a szabadonfutó elemeket állandóan összereteszelt állapotban tartja, tehát a motorháztető állandóan nyitható állapotban van.

A riasztóberendezés bekapcsolásakor és/vagy a gyújtáskapcsoló kikapcsolásakor a szerkezetbe épített kapcsoló áram alá kerül, és a nyitókar megmozdításának pillanatában feszültséget ad a reteszelő csap mozgató elemének, ami megszünteti a szabadonfutó elemek összereteszeltségét, tehát megszűnik a nyitókar és a motorháztető zár kényszerkapcsolata és a zár nem nyitható. Amikor a nyitókar alaphelyzetbe kerül, a kapcsoló elveszi a feszültséget a reteszelő csap mozgató eleméről, és a szerkezet visszaáll alaphelyzetbe.

riasztóberendezés kikapcsolásakor és/vagy a gyújtáskapcsoló bekapcsolásakor a szerkezetbe épített kapcsoló áram ellátása megszűnik, tehát mivel feszültség hiányában a szabadonfutó elemek összereteszeltsége a nyitókar meghúzásakor nem szűnik meg, a zár és a nyitókar kényszerkapcsolata megmarad, a zár üzemszerűen nyitható. Az eszköz áramfelvétele riasztóberendezés bekapcsolt és/vagy a gyújtáskapcsoló kikapcsolt állapotában csak a nyitókar meghúzásakor van, ami 130-140 mA, viszont a kar elengedésével az áramfelvétel megszűnik. Előnye hogy akkumulátor lemerülése vagy a vezérlés bármilyen meghibásodása esetén is a motorháztető nyitható marad.