Miért tartják fontosnak a modern gépjárművédelemben az elektromechanikus motortérzár?
- megakadályozza a motortérbe szerelt Computer manipulálását
- mert a computer manipulálása nélkül a gyári indítókulcs hiányában az autólopás nehezen kivitelezhető.
- megakadályozza a lopásgátló rendszerek motortérbe szerelt tiltási pontjainak hatástalanítását kikerülését.
- mert megakadályozza kódlopás esetén a gyári immobilizer hatástalanítását.
- mert megakadályozza az utólag szerelt rablásgátló rendszerek hatástalanítását
- megvédi a motortérbe lévő értékeket a lopás ellen ( pl.: computer, hűtő, akkumulátor, lámpák, adagoló, stb.)
- Amennyiben a computer a motortérben van szerelve, önmagában is komoly védelem
SzimTech P05 típusú elektromechanikus motortér zár működése
A SzimTech P 05 típusú motortérzár a nyitókar és a motorháztetőzár közé a nyitóbowden megszakításával, a tartozékként szállított tartó konzol segítségével a doblemezre vagy a zárhídra van szerelve a típus adta lehetőségek szerint. Az eszköz egy szabadonfutó szerkezet, ami a szabadonfutó elemeket állandóan összereteszelt állapotban tartja, tehát a motorháztető állandóan nyitható állapotban van.
A riasztóberendezés bekapcsolásakor és/vagy a gyújtáskapcsoló kikapcsolásakor a szerkezetbe épített kapcsoló áram alá kerül. A nyitókar megmozdításának pillanatában feszültséget ad a reteszelő csap mozgató elemének, ami megszünteti a szabadonfutó elemek összezártságát. Tehát megszűnik a nyitókar és a motorháztető zár kényszerkapcsolata és a zár nem nyitható. Amikor a nyitókar alaphelyzetbe kerül, a kapcsoló elveszi a feszültséget a reteszelő csap mozgató eleméről, és a szerkezet visszaáll alaphelyzetbe.
A riasztóberendezés kikapcsolásakor és/vagy a gyújtáskapcsoló bekapcsolásakor a szerkezetbe épített kapcsoló áram ellátása megszűnik, tehát mivel feszültség hiányában a szabadonfutó elemek összezártsága a nyitókar meghúzásakor nem szűnik meg, a zár és a nyitókar kényszerkapcsolata megmarad, a zár üzemszerűen nyitható. Az eszköz áramfelvétele riasztóberendezés bekapcsolt és/vagy a gyújtáskapcsoló kikapcsolt állapotában csak a nyitókar meghúzásakor van, ami 130-140 mA, viszont a kar elengedésével az áramfelvétel megszűnik. Előnye hogy akkumulátor lemerülése vagy a vezérlés bármilyen meghibásodása esetén is a motorháztető nyitható marad.
Kérdéseivel keressen minket bizalommal, elérhetőségek ITT.
Tudjon meg többet rólunk ITT
Tudjon meg többet a váltózárról ITT
A váltózárban lévő zárbetét “nyúzópróbája” ITT